Рекомендації з питань моніторингу якості освіти




Рекомендації обласної наради фахівців - координаторів управлінь, відділів освіти з питань моніторингу якості освіти
Керуючись нормативно-правовими документами щодо створення системи моніторингових досліджень різних рівнів освіти та обговоривши актуальні проблеми формування регіональної системи моніторингу якості освіти, беручи до уваги матеріали наради секція фахівців - координаторів управлінь, відділів освіти з питань моніторингу рекомендує:
1. Дніпропетровському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти: (Навчально - методичній лабораторії моніторингу якості освіти та зовнішнього оцінювання):
-         продовжити роботу щодо виконання спільних заходів МОН та АПН України з питань створення системи моніторингових досліджень різних рівнів системи загальної середньої освіти та участі у міжнародних дослідженнях протягом 2014-2015 рр.;
-        практикувати проведення семінарів, вивчення досвіду роботи навчальних закладів
з питань моніторингових досліджень якості освіти різного рівня для розбудови регіональної системи моніторингу;
-      здійснювати інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання;
-      продовжити роботу з питань підвищення кваліфікації педагогів області в галузі моніторингових досліджень.
2. Фахівцям - координаторам управлінь, відділів освіти з питань моніторингу якості освіти:
-   забезпечити нормативно - правове та науково - методичне управління процесом впровадження моніторингу якості освіти на рівні кожного навчального закладу;
-   при плануванні роботи міського, районного методичного центру, кабінету обов'язково передбачати питання здійснення системного моніторингу якості освіти;
-   визначити методичну раду загальноосвітніх навчальних закладів Центром моніторингу якості освіти та запроваджувати різні напрями внутрішкільного моніторингу;
-   спрямувати роботу міських, районних, шкільних методичних об'єднань на підвищення якості навченості учнів шляхом аналізу даних моніторингових досліджень та розробки на їх основі методичних рекомендацій;
-   організувати різні форми обговорення досвіду застосування моніторингу якості освіти загальноосвітніми навчальними закладами та педагогічними працівниками;
-   розширювати практику використання тестових форм оцінювання навчальних досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів;
-   практикувати аналіз ефективності діяльності навчального закладу за допомогою використання технологій моніторингу якості освіти;
-   посилити мотиваційно-стимулюючий аспект при здійсненні внутрішнього моніторингу якості освіти;
-   проаналізувати стан впровадження системи внутрішнього моніторингу якості загальної середньої освіти на рівні кожного навчального закладу, міста, району;
-   розширити практику проведення семінарів, конференцій, вивчення досвіду роботи навчальних закладів з питань моніторингу якості освіти для розбудови муніципальної та інституційної моніторингових систем;
-   організувати роботу творчих груп з питань впровадження системного підходу до моніторингу якості освіти;
-   активізувати аналітико-прогностичну діяльність за результатами моніторингу якості освіти на рівні навчального закладу;
-   посилити мотиваційно-стимулюючий аспект при здійсненні внутрішнього моніторингу якості освіти.

ЛІТЕРАТУРА
1.           Єльникова Г.В. Адаптивне управління: сутність, характеристика, моніторингові системи - Ч.: Технодрук, 2009. - 572 с.
2.           Єрмола А.М. Технологія моніторингу якості освіти - X.: Курсор, 2008.- 173 с.
3.           Лаврук В. Діагностика управлінської компетентності директора школи - К.: Шк. світ, 2008. - 127 с.
4.           Моніторинг у роботі заступника директора / Упор. Голубенко М. - К.: Шк. світ, 2009. - 128 с. - (Бібліотека "Шкільного світу").
5.           Моніторинг у ЗНЗ / Упор. Голубенко М. - К.: Шк. світ, 2007. - 128 с. - (Бібліотека "Шкільного світу").
6.           Моніторинг професійної діяльності вчителя: теорія і практика: метод, посіб. / За заг. ред. Огнев'юка В.О., Хоружої Л.Л. - К.: КМПУ імені Б.Д.Грінченка, 2009. - 60 с.
7.     Довідник заступника директора: накази, наради, моніторинг, аналіз -X.: Вид. група "Основа", 2006. - 176 с.
8.     Пліско О.В. Моніторинг виконання вчителями навчальних планів
і програм. Науково-методичний журнал «Завучу» №3 (лютий) 2010 Видавнича група «Основа».
9.     Приходько В. М. Парадигми моніторингу якості освіти і педагогічного процесу (у запитаннях і відповідях). Бібліотека журналу «Управління школою» Видавнича група «Основа» 2010.
10. Упорядник Ж. Сташко Система оцінювання і самооцінювання досягнень учнів     Київ: Вид. дім "Шкіл, світ": Вид. Л. Галіцина, 2006. - 128с.
11.      Тихонова Н. Технології моніторингового дослідження. Газета «Директор школи» № 31-32 (серпень) 2010. Спецвипуск. Видавництво «Шкільний світ».
12. Ярощук Л.Г.Основи педагогічних вимірювань та моніторингу якості освіти: навчальний посібник Бердянськ: Видавець Ткачук О.В., 2010. -248 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар