Тренінг – інтерактивний метод навчання

 Тренінг –
інтерактивний метод навчання

Однажды Альберта Эйнштейна спросили, в чем он видит основное различие между собственным интеллектом и интеллектом других людей. Он задумался ненадолго, а затем ответил: — Если люди ищут иголку в стоге сена, то большинство из них останавливаются, как только найдут ее. Но я продолжаю поиски, обнаруживая вторую, третью и, возможно, если мне очень повезет, даже четвертую и пятую иголку.


Сегодня я предлагаю вам тоже продолжить поиски и рассмотреть еще один интерактивный метод обучения-тренинг.

ТРЕНІНГ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ
        Реформування освіти в Україні зумовило корінні зміни у навчальному процесі середньої школи.  Навчальні заклади України впроваджують на нові технології навчання, популярними серед яких є комп'ютерне та дистанційне навчання, методи проектів, інтерактивні методики.
 Цілі й завдання, які стоять перед освітянами сьогодні, вимагають упровадження не лише нових педагогічних технологій, методів і прийомів, а й форм організації навчання. Нові форми навчання розвивають і нові відношення між викладачем і учнем, нові суб'єктні стосунки. Саме групова форма роботи, що набула популярності у  школі, сприяє особистісно-зоріентованому навчанню.            

Від стосунків між учителями і учнями, які формуються на уроках, залежить реалізація конкретних навчальних цілей. Нам необхідно не лише створювати ці відносини на своїх уроках, але й навчити сучасних учнів, вмінню налагоджувати взаємовідносини між своїми друзями, товарищами. Безумовно, мало лише декларувати демократичний стиль спілкування у навчальному процесі, потрібно впроваджувати на заняттях  такі методи і прийоми, які б допомагали школярам навчатися спілкуванню з аудиторією. Створенню доброзичливої атмосфери допомагає методика тренінгу.

Термін "тренінг"(з англ. train, training) має низку значень: навчання, виховання, тренування, дресирування. Існує багато визначень цього поняття. Сьогодні існує декілька видів тренінгу: тренінг партнерського спілкування, тренінг сенситивності та тренінг креативності.
Тренінг - це вид групового та індивідуального навчання. Особливість тренінгу в тому, що його учасники навчаються, виконуючи практичні завдання тренера. Обсяг практичної частини тренінгу повинен як мінімум дорівнювати теоретичній, а в ідеалі-перевищувати її. Головна відмітна риса тренінгу - моделювання та вирішення практичних завдань.

Тренінги  направлені на розвиток здібностей, поліпшуючих діяльність учнів.  Вчать ефективно розпоряджатися своїм часом, правильно розставляти пріоритети, легко ухвалювати самостійні рішення,  координувати свої дії з діяльністю однокласників.

 
Тренінг – це одночасно:
- процес пізнання себе та інших, який необхідно зробити цікавим і неповторним;
- неформальне, невимушене, конструктивне спілкування;
- ефективна форма опанування знаннями;
- інструмент для формування умінь і навичок;
- форма розширення власного набутого досвіду;
- спеціальна технологія, яка допомагає краще зрозуміти та усвідомити власний світ, зробити своє життя успішним;
- керівництво власними бажаннями та діями.

Під час тренінгу необхідно створити неформальне, невимушене спілкування учнів, яке відкриває перед групою безліч варіантів розв’язання проблеми, сприяє розвитку групової динаміки, міжособистісних взаємин і норм у групі, заради якої вона зібралася або була сформована.
   Як правило, учні в захваті від тренінгових методів, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим, не обтяжливим.

Тренінг, на думку фахівців, подібний до самого життя в мініатюрі. Описати тренінг словами людини, яка не відчула його на власному досвіді складно. Краще пройти через тренінг самому, пересвідчитися та упевнитися в тому, що світ групової динаміки – тобто спілкування, очікування і дружні стосунки між учасниками навчальної взаємодії є захоплюючою подорожжю для розуму і душі.

Навчання, під час тренінгу, має дарувати учасникам радість і нових друзів, можливість унікального спілкування, сприяти формуванню навичок співпраці, відкривати нові перспективи.  
Тренінгу притаманні певні атрибути. До яких належать:
- тренінговий клас;
- тренінгове коло;
- приладдя для тренінгу (фліпчарт, маркери, аркуші паперу, ножиці, клей, стікери, тощо);
- тренер (вчитель);
- правила групи;
- атмосфера взаємодії та спілкування;
- інтерактивні методи навчання;
- структура тренінгового заняття;
- оцінювання ефективності тренінгу.

І обов’язковим атрибутом тренінгу, звичайно, є руханки!


Немає коментарів:

Дописати коментар