Рекомендації обласної наради фахівців - координаторів
управлінь, відділів освіти з питань моніторингу якості освіти
Керуючись нормативно-правовими
документами щодо створення системи моніторингових досліджень різних рівнів
освіти та обговоривши актуальні проблеми формування регіональної системи
моніторингу якості освіти, беручи до уваги матеріали наради секція фахівців -
координаторів управлінь, відділів освіти з питань моніторингу рекомендує:
1. Дніпропетровському обласному інституту
післядипломної педагогічної освіти: (Навчально - методичній лабораторії моніторингу
якості освіти та зовнішнього оцінювання):
-
продовжити роботу щодо виконання спільних заходів МОН та АПН України з
питань створення системи моніторингових досліджень різних рівнів системи
загальної середньої освіти та участі у міжнародних дослідженнях протягом 2014-2015
рр.;
-
практикувати проведення семінарів, вивчення досвіду роботи навчальних
закладів
з питань
моніторингових досліджень якості освіти різного рівня для розбудови
регіональної системи моніторингу;
-
здійснювати інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань моніторингу якості
освіти та зовнішнього незалежного оцінювання;
-
продовжити роботу з питань підвищення кваліфікації педагогів області в
галузі моніторингових досліджень.
-
забезпечити нормативно - правове та науково - методичне управління процесом
впровадження моніторингу якості освіти на рівні кожного навчального закладу;
-
при плануванні роботи міського, районного методичного центру, кабінету
обов'язково передбачати питання здійснення системного моніторингу якості
освіти;
-
визначити методичну раду загальноосвітніх навчальних закладів Центром
моніторингу якості освіти та запроваджувати різні напрями внутрішкільного моніторингу;
-
спрямувати роботу міських, районних, шкільних методичних об'єднань на
підвищення якості навченості учнів шляхом аналізу даних моніторингових
досліджень та розробки на їх основі методичних рекомендацій;
-
організувати різні форми обговорення досвіду застосування моніторингу
якості освіти загальноосвітніми навчальними закладами та педагогічними
працівниками;
-
розширювати практику використання тестових форм оцінювання навчальних
досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів;
-
практикувати аналіз ефективності діяльності навчального закладу за
допомогою використання технологій моніторингу якості освіти;
-
посилити мотиваційно-стимулюючий аспект при здійсненні внутрішнього
моніторингу якості освіти;
-
проаналізувати стан впровадження системи внутрішнього моніторингу якості
загальної середньої освіти на рівні кожного навчального закладу, міста, району;
-
розширити практику проведення семінарів, конференцій, вивчення досвіду
роботи навчальних закладів з питань моніторингу якості освіти для розбудови
муніципальної та інституційної моніторингових систем;
-
організувати роботу творчих груп з питань впровадження системного підходу
до моніторингу якості освіти;
-
активізувати аналітико-прогностичну діяльність за результатами моніторингу
якості освіти на рівні навчального закладу;
-
посилити мотиваційно-стимулюючий аспект при здійсненні внутрішнього
моніторингу якості освіти.
ЛІТЕРАТУРА
1.
Єльникова Г.В. Адаптивне управління: сутність, характеристика,
моніторингові системи - Ч.: Технодрук, 2009. - 572 с.
2.
Єрмола А.М. Технологія моніторингу якості освіти - X.: Курсор, 2008.- 173
с.
3.
Лаврук В. Діагностика управлінської компетентності директора школи - К.:
Шк. світ, 2008. - 127 с.
4.
Моніторинг у роботі заступника директора / Упор. Голубенко М. -
К.: Шк. світ, 2009. - 128 с. - (Бібліотека "Шкільного світу").
5.
Моніторинг у ЗНЗ / Упор. Голубенко М. - К.: Шк. світ, 2007. - 128 с. -
(Бібліотека "Шкільного світу").
6.
Моніторинг професійної діяльності вчителя: теорія і практика: метод, посіб.
/ За заг. ред. Огнев'юка В.О., Хоружої Л.Л. - К.: КМПУ імені Б.Д.Грінченка,
2009. - 60 с.
7.
Довідник заступника директора: накази, наради, моніторинг, аналіз -X.: Вид.
група "Основа", 2006. - 176 с.
8.
Пліско О.В. Моніторинг виконання вчителями навчальних планів
і програм. Науково-методичний журнал «Завучу» №3
(лютий) 2010 Видавнича група «Основа».
9.
Приходько В. М. Парадигми моніторингу якості освіти і педагогічного процесу
(у запитаннях і відповідях). Бібліотека журналу «Управління школою» Видавнича
група «Основа» 2010.
10. Упорядник Ж. Сташко Система
оцінювання і самооцінювання досягнень учнів Київ:
Вид. дім "Шкіл, світ": Вид. Л. Галіцина, 2006. - 128с.
11. Тихонова Н. Технології
моніторингового дослідження. Газета «Директор школи» № 31-32 (серпень) 2010.
Спецвипуск. Видавництво «Шкільний світ».
12. Ярощук Л.Г.Основи педагогічних
вимірювань та моніторингу якості освіти: навчальний посібник Бердянськ:
Видавець Ткачук О.В.,
2010. -248 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар