(На основі аналізу наукової літератури з проблем соціалізації. Будуть доопрацьовані та конкретизовані у процесі роботи над проектом)
Критерії оцінки соціальних якостей учнів початкових класів:
Критерії оцінки соціальних якостей учнів початкових класів:
• товариство —
наявність друзів, добровільна участь у колективних заняттях, спортивних іграх,
прагнення поділитися своїми радощами з друзями, безкорислива допомога другу,
бажання не підвести свій клас;
• повага до старших —
ввічливість, слухняність, надання посильної допомоги
вчителям, батькам, дорослим;
вчителям, батькам, дорослим;
• доброта —
доброзичливість, турботливе ставлення до молодших, готовність поділитися
іграшками, книгами та ін. з товаришами, любов до тварин;
• чесність — щирість,
правдивість, звичка не брати без дозволу чужі речі, визнання своїх помилок,
виконання обіцянок;
• працелюбність —
сумлінне навчання, виконання обов'язків з ведення домашнього господарства;
активна участь у колективному обслуговуванні, в суспільно корисній праці,
інтерес до занять з праці;
• бережливість —
охайний зовнішній вигляд, порядок в особистих речах, дбайливе ставлення до
шкільного майна;
• дисциплінованість —
старанність, дотримання правил поведінки в школі, на вулиці, вдома, у
суспільних місцях, виконання вимог колективу класу;
• допитливість —
інтерес до всього нового, невідомого, звернення із запитаннями до оточуючих,
любов до читання;
• прагнення бути
сильним, спритним — дотримання режиму дня та правил особистої гігієни, щоденне
виконання ранкової зарядки, інтерес до занять фізкультурою, активна участь у
спортивних змаганнях.
Критерії
оцінки соціальних якостей учнів 5—6 класів:
• патріотизм
— знання рідного краю, інтерес до минулого та сьогодення своєї Батьківщини,
активна участь у суспільно корисній праці, любов та дбайливе ставлення до
природи;
• товариство —
прагнення бути у колективі, разом з
друзями, надання безкорисної допомоги друзям, поважне ставлення до думки
уповноважених колективу, товариські стосунки між хлопчиками та дівчатками,
намагання не підвести свій клас;
• повага до старших —
ввічливість, слухняність, ініціативність у наданні необхідної допомоги старшим;
• доброта —
турботливе ставлення до молодших, звичка ділитися з друзями, любов до тварин;
• чесність — щирість,
правдивість, звичка не брати без дозволу чужі речі, визнання своїх помилок;
виконання обіцянок;
• працелюбність —
сумлінне навчання, постійна зайнятість корисною працею, звичка до
самообслуговування в школі та вдома, сумлінне виконання своїх обов'язків з
домашнього господарства, активна участь у суспільно корисній праці;
• прагнення оволодіти
різними трудовими навичками;
• бережливість —
догляд за утриманням речей; бережливе ставлення до суспільного майна,
нетерпимість до фактів псування майна;
• дисциплінованість —
сумлінне відвідування навчальних занять, повсякденне дотримання правил для
учнів, швидке й точне виконання розпоряджень старших, виконання вимог
колективу;
• самостійність —
наявність навичок самостійної діяльності та поведінки, намагання обходитися без
сторонньої допомоги; наявність власної
думки стосовно різних питань; прояв ініціативи в заняттях та іграх;
• допитливість —
інтерес до всього нового, невідомого, любов до читання, заняття в гуртках;
• любов до
прекрасного — охайний зовнішній вигляд, інтерес до уроків
з літератури, участь у художній самодіяльності, здатність помічати красу
в навколишньому середовищі, намагання все робити красиво;
з літератури, участь у художній самодіяльності, здатність помічати красу
в навколишньому середовищі, намагання все робити красиво;
• прагнення бути
сильним, спритним - дотримання правил особистої гігієни, щоденне виконання
ранкової зарядки, інтерес до занять фізкультурою, активна участь у спортивних
іграх.
Критерії
оцінки соціальних якостей учнів 7 — 9 класів:
• патріотизм — знання
історії Батьківщини, сучасних важливих подій у державі, почуття гордості за
свою Батьківщину, добровільна участь у суспільно корисній праці; любов та
бережливе ставлення до природи, до суспільного майна;
• колективізм —
участь в усіх справах свого класу, звичка надавати безкорисливу допомогу,
виконання рішень колективу, вимогливість до друзів, поєднання суспільних та
особистих інтересів, дружні стосунки між хлопчиками та дівчатками;
• гуманність —
позитивне ставлення до оточуючих, повага до старших, надання допомоги тим, хто
її потребує, доброта, любов та турботливе ставлення до всього живого;
• чесність — щирість,
правдивість, виконання обіцянок, звичка не брати без дозволу чужі речі,
нетерпимість до обману, крадіжок;
• сумлінне ставлення
до праці — сумлінне навчання, постійна зайнятість корисними справами, прагнення
досягти високої якості результатів праці; вдумливе ставлення до вибору
майбутньої професії;
• дисциплінованість —
повсякденне дотримання правил для учнів, швидке й точне виконання доручень
дорослих, виконання вимог колективу, боротьба за дисципліну в класі;
• активність —
бажання відповідати на уроках, доповнювати відповіді інших, добровільна участь
у суспільному житті класу, ініціативність, нетерпляче ставлення до недоліків
минулого;
• сміливість —
здатність подолати почуття страху, готовність прийти на допомогу з ризиком для
себе, відкрита критика недоліків товаришів, готовність відстоювати свою
особисту думку, рішучість, непримиренне ставлення до несправедливості;
• сила волі —
здатність примусити себе робити те, що не хочеться, але необхідно зробити,
звичка доводити розпочату справу до кінця, уміння долати труднощі, успіхи у
самовихованні;
самокритичність —
звичка прислухатись до думки друзів, здатність усвідомлювати свої помилки,
критичне ставлення до результатів своєї праці, намагання позбавитися недоліків
у поведінці;
• стриманість —
відсутність прагнення відокремитися серед оточуючих; відсутність звички
хвалитися, простота у стосунках;
• допитливість —
систематичне читання літератури, періодичної преси; звичка користуватися
словниками, довідниками та ін., заняття у факультативах;
• естетичний розвиток
— охайний зовнішній вигляд, інтерес до уроків літератури, малювання, співів,
відвідування театрів, виставок, концертів, знання та розуміння видатних творів
літератури та мистецтва, участь у художній самодіяльності, намагання все робити
красиво;
• прагнення бути
сильним, спритним — правильна постава, звичка щоденно робити фізичну зарядку,
участь у спортивних змаганнях, іграх, походах, систематичні заняття будь-яким
видом спорту.
Критерії
оцінки соціальних якостей учнів 10-11 класів:
• патріотизм — знання
історії Батьківщини, сучасних важливих подій у державі, інтерес до її
майбутнього, добровільна участь у суспільно корисній праці; дбайливе ставлення
до природи, активна підготовка до захисту Батьківщини;
• інтернаціоналізм —
інтерес до культури та мистецтва інших народів, дружба з людьми інших національностей,
добровільна участь у заходах інтернаціонального характеру, посильна участь у
наданні братньої допомоги працівникам інших держав;
• колективізм —
участь в усіх справах свого колективу, звичка надавати товаришам допомогу,
виконання рішень колективу, вимогливість до товаришів, поєднання суспільних та
особистих інтересів, боротьба за честь свого колективу;
• гуманність —
доброта, турботливе ставлення до молодших, повага до старших, добровільна
допомога тим, хто її потребує;
• чесність — правдивість,
дотримання єдності слова та справи; відвертість; звичка не брати без дозволу
чужі речі, визнання своїх помилок;
• сумлінне ставлення
до праці — сумлінне навчання, своєчасне виконання необхідної праці, високі
результати роботи, систематична допомога вдома по господарству, глибокий
інтерес до певної сфери трудової діяльності;
• дисциплінованість —
повсякденне дотримання правил для учнів, швидке й точне виконання розпоряджень
старших, боротьба за високу дисципліну в колективі, знання і дотримання основних
законів своєї держави;
• відповідальність —
сумлінне виконання своїх обов'язків, своєчасне і точне виконання взятих
обов'язків, звичка доводити розпочату справу до кінця, готовність відповідати
за свої вчинки та вчинки товаришів;
• принциповість —
стійкість поглядів та переконань, звичка відкрито висловлювати та відстоювати
свою думку, самокритичність, здатність об'єктивно оцінювати вчинки своїх
товаришів;
• цілеспрямованість —
наявність конкретних життєвих цілей, відданість своєму життєвому ідеалу;
• активність — участь
у суспільному житті класу та школи, ініціативність, організаторські уміння,
оптимізм; боротьба з недоліками;
• допитливість —
начитаність, широкий кругозір, систематичне розширення своїх знань у різних
галузях науки та техніки;
• естетичний розвиток
— охайний зовнішній вигляд, культура мови, поведінки, вміння співати,
танцювати, систематичне відвідування театрів, виставок, концертів, знання і
розуміння видатних творів літератури та мистецтва, намагання у творчості
дотримуватися принципів краси;
• прагнення фізичного
вдосконалення — правильна постава, звичка кожного дня робити зарядку, регулярні
заняття у спортивній секції.
Немає коментарів:
Дописати коментар