Маменко Юлія Володимирівна
Учитель комунального закладу освіти
«Середня загальноосвітня школа №1»
Дніпропетровської міської ради
«Середня загальноосвітня школа №1»
Дніпропетровської міської ради
«Квадратні рівняння»
8 клас.
"Мені доводиться
ділити свій час між політикою та рівняннями. Проте рівняння, по-моєму, набагато
важливіше, тому що політика існує тільки для даного моменту, а рівняння будуть
існувати вічно".
А.Ейнштейн
Актуальність проекту:
Рівняння в
шкільному курсі займають провідне місце. На їх вивчення відводиться більше
часу, ніж на будь-яку іншу тему шкільного курсу математики. А вміння розв`язувати квадратні
рівняння необхідне для всіх. Навчальний проект призначений для розширення знань
про способи розв`язування квадратних рівнянь. Ці вміння необхідні не
тільки на уроках математики, а й на уроках фізики, хімії, інформатики.
Більшість практичних завдань реального світу теж зводиться до розв`язання квадратних
рівнянь. Уміння швидко, раціонально і правильно розв`язувати квадратні
рівняння полегшує проходження багатьох тем курсу математики.
Тип проекту:
1.
За провідною діяльністю: навчальний, практико-орієнтований – результат діяльності учасників чітко
визначено з самого початку, він орієнтований на соціальні інтереси учасників.
2.
За галуззю виконання: Інтегрований. Основний предмет-алгебра, другорядні
предмети-геометрія, фізика, історія, астрономія.
3.
За складом учасників: учні одного класу.
4.
За кількістю учасників: змішаного типу (індивідуальний, груповий,
колективний).
5.
За тривалістю виконання: середньої тривалості (протягом місяця).
Учасники проекту:
учні 8-го класу.
Навчальні цілі:
-дати уявлення про квадратні
рівняння та їх види;
-розглянути способи розв`язування квадратних рівнянь;
-сформувати навички розв’язування квадратних рівнянь, рівнянь, що
зводяться до квадратних;
-дослідити застосування квадратних рівнянь в прикладних задачах;
-навчити знаходити, аналізувати, опрацьовувати, оцінювати та створювати інформацію в різних
формах і на різних типах медіа-обладнання;
-сформувати
вміння стисло, чітко, зручно, ефективно представляти результати роботи за
допомогою математичних моделей, презентацій, публікації тощо, уміти ілюструвати
ідеї, висновки, комбінуючи текст і зображення;
-удосконалити
вміння збирати й обробляти інформацію, використовуючи різні форми опитування,
ресурси Internet, уміння
аргументовано доводити власну думку;
-розвинути логічне креативне мислення;
-розвинути
комунікативні навички;
-розвинути
навички публічного виступу.
Стислий опис
проекту:
-Під час виконання проекту учні ознайомляться з історією вивчення квадратних
рівнянь, із їх видами та способами розв`язання, геометричним змістом; розглянуть практичне застосування
квадратних рівнянь для розв`язування задач, складуть та розв’яжуть прикладні
задачі, створять презентації, публікації та представлять свої творчі наробки.
-Під час
виконання проекту учні набудуть навички
індивідуальної та групової роботи.
Етапи проекту:
•
Дослідницька
робота
•
Теоретичний
блок
•
Розв’язання
рівнянь
•
Розв’язання
прикладних задач
•
Індивідуальна
робота
•
Групова
робота
•
Контроль
знань
•
Звіт
Зміст проекту:
Вступне слово вчителя.
1. Визначення квадратного рівняння, його види.
2. З історії квадратних рівнянь
2.1. Квадратні рівняння в Стародавньому Вавілоні
2.2. Діофантові квадратні рівняння
2.3. Квадратні рівняння в Індії
2.4. Квадратні рівняння у ал-Хорезмі
2.5. Квадратні рівняння в Європі XIII -. XVII ст
2.6. Дискримінант і дискримінація
3. Способи розв`язування квадратних рівнянь:
3.1. Розв`язування квадратних рівнянь за формулами.
3.2. Розв`язування квадратних рівнянь із використанням теореми Вієта.
3.3. Розв`язування рівнянь способом перекидання.
3.4. Властивості коефіцієнтів квадратного рівняння.
3.5. Розкладання лівої частині рівняння на множники.
3.6. Метод виділення повного квадрата.
3.7. Розв`язування квадратного рівняння графічним способом.
3.8. Розв`язування квадратних рівнянь за допомогою циркуля і лінійки.
3.9. Розв`язування квадратних рівнянь за допомогою номограми.
3.10. Геометричний спосіб розв`язування квадратних рівнянь.
4. Математичний тренажер. Квадратні рівняння.
5. Прикладні задачі.
6. Математичні цікавинки.
Напрямки реалізації проекту.
Учні об'єднуються в групи з урахуванням бажань, здібностей,
способу мислення.
1. Група «Історики»
Завдання: підготувати
доповідь\презентацію\усний журнал за темами:
1. Квадратні рівняння в Стародавньому Вавілоні
2. Діофантові квадратні рівняння
3. Квадратні рівняння в Індії
4. Квадратні рівняння у ал-Хорезмі
5. Квадратні рівняння в Європі XIII -. XVII ст
6. Дискримінант і дискримінація
2. Група «Теоретики»
Завдання: розглянути означення квадратного рівняння та види
квадратних рівнянь.
3. Група «Дослідники»
Завдання: Розглянути
способи розв`язування квадратних рівнянь:
1. Розв`язування квадратних рівнянь за формулами.
2. Розв`язування квадратних рівнянь із використанням теореми Вієта.
3. Розв`язування рівнянь способом перекидання.
4. Властивості коефіцієнтів квадратного рівняння.
5. Розкладання лівої частині рівняння на множники.
6. Метод виділення повного квадрата.
7. Розв`язування квадратного рівняння графічним способом.
8. Рішення квадратних рівнянь за допомогою циркуля і лінійки.
9. Розв`язування квадратних рівнянь за допомогою номограми.
10. Геометричний спосіб розв`язування квадратних рівнянь.
4. Група «Практики»
Завдання: підібрати рівняння, що розв`яуються
одним із способів розв`язування квадратних рівнянь для математичного
тренажеру. Скласти алгоритм розв`язування рівнянь.
5. Група «Пошуковці»
Завдання: підібрати задачі з курсу фізики, геометрії,
астрономії, що розв`яуються за допомогою квадратних рівнянь. Скласти
алгоритм розв`язування прикладних задач.
6. Група «Науковці»
Завдання: підібрати рівняння та задачі що розв`яуються
за допомогою рівнянь, що зводяться до квадратних.
*Кожен учень може отримати додаткові бали, виконавши
додаткове творче завдання (кросворд, ребус, вікторина тощо)
В ході виконання проекту групи змінюють склад: до кожної групи входить історик, теоретик, дослідник, практик, пошуковець, науковець.
В ході виконання проекту групи змінюють склад: до кожної групи входить історик, теоретик, дослідник, практик, пошуковець, науковець.
Критерії оцінювання.
Кваліметрична модель оцінювання якості засвоєння навчального матеріалу
Робота групи
Критерії
|
Вагомість
критеріїв
|
Ступінь прояву критеріїв (бали)
|
Сума (оцінка)
|
Дослідницька
робота
|
0,1
|
||
Теоретичні знання
|
0,15
|
||
Складання
завдань
|
0,15
|
||
Розв`язування
завдань
|
0,2
|
||
Складання
алгоритму
|
0,15
|
||
Творчі наробки
|
0,1
|
||
Звіт
|
0,15
|
||
ВСЬОГО
|
1
|
Кваліметрична модель оцінювання якості засвоєння навчального матеріалу
Індивідуальна робота
Критерії
|
Вагомість критеріїв
|
Ступінь прояву критеріїв (бали)
|
Сума (оцінка)
|
Теоретичні
знання
|
0,15
|
||
Математичний тренажер
|
0,2
|
||
Складання
завдань
|
0,1
|
||
Розв`язування
задач
|
0,2
|
||
Творчі наробки
|
0,1
|
||
Внесок в колективну роботу
|
0,25
|
||
ВСЬОГО
|
1
|
Очікувані результати діяльності учасників.
·
Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Квадратні рівняння».
·
Розробка схем-опор з
теми «Квадратні рівняння».
·
Створення алгоритмів
розв`язування квадратних рівнянь різними методами.
·
Презентація «Квадратні рівняння».
·
Розробка
математичного тренажеру «Розв`язування квадратних
рівнянь».
·
Створення збірки
прикладних задач.
·
Поповнення відеотеки
фільмами та презентаціями «З історії виникнення квадратних рівнянь».
·
Розробка розділу
«Квадратні рівняння» для можливості дистанційного вивчення.
«Людині, що вивчає алгебру, корисніше вирішити одну і ту ж задачу трьома
різними способами, ніж вирішити три-чотири різні задачі. Розв'язуючи одну
задачу різними методами, можна шляхом порівнянь з'ясувати, який з них коротше і
ефективніше. Так набувається досвід»
У. Сойєр
Немає коментарів:
Дописати коментар